Marketing szeptany – co to jest?

Definicja szeptanego marketingu

Szeptany marketing to wszelkie działania marketingowe które mają dotrzeć to odbiorcy poprzez spontaniczny, naturalny przekaz ustny ale także mobilny np. poprzez portale społecznościowe. Czyli prościej mówiąc są to działania w wyniku których ludzie sami pomiędzy sobą rozmawiają o danym produkcie lub usłudze i przekazują informacje lub opinie o nim dalej i dalej. Nie wywołuje tego, żadne inna akcja marketingowa jak bilbordy czy reklama telewizyjna, internetowa, radiowa czy jakakolwiek inna. Wywołuje ją człowiek, nierzadko ambasador danej marki, którym może być celebryta, znana osoba lub porostu użytkownik danego produktu lub usługi. Niejednokrotnie spotyka się, że marketingowcy danej firmy za pomocą fałszywych kont na portalach społecznościowych umieszczają informacje o danym produkcie, który jest nieznany aby ludzie dalej sami pomiędzy sobą przekazywali dalej dane opinie lub informacje.

Formy marketingu szeptanego

Najprostszą formą marketingu szeptanego jest po prostu rozmowa. Jedna osoba rozpoczynająca rozmowę o danym produkcie lub usłudze przekazuje informacje pozytywne o produkcie lub tylko ogólną informacje następnej osobie. Następna następnej i tak dalej, aż dociera to do szerszego grona odbiorców i bez zastosowania innych technik marketingowych wprowadziliśmy informację na rynek tzw. pocztą pantoflową. Inną nowocześniejszą formą jest wykorzystanie portali społecznościowych. Marketingowiec lub ambasador marki wprowadza pozytywne informacje o produkcie na portalu społecznościowym. Utwierdza przekonanie o pozytywnym działaniu danego produktu poprzez fałszywe konta lub wynajętych ludzi, którzy to również oceniają pozytywnie produkt. Inni ludzi widząc to nie znając produktu dalej pozytywnie go oceniają i dociera to do dużego grona odbiorców.

Etapy i cele marketingu szeptanego

1. wywołanie pozytywnych reakcji konsumentów, którzy są przekonani o tym, że dany produkt jest naprawdę dobry

2. prowokowanie konsumentów do tego aby rozmawiali o produkcie lub usłudze zwłaszcza w superlatywach

3. udział w rozmowach w celu wywołania pozytywnych opinii

4. zwiększenie ruchu na stronach promowanych produktów przez marketing szeptany

5 wzrost sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów na inne formy marketingu

Poprzedni artykułIle zarabia informatyk?
Następny artykułMarketing bezpośredni – co to jest?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj