Jak budować pozytywny wizerunek w sieci?

Pierwszą stycznością klienta z określonym przedsiębiorstwem coraz rzadziej staje się przyjazna firmowa recepcja, miła sekretarka i dobrze umeblowane czyste biuro z profesjonalnie ubranym przedstawicielem. Coraz więcej firm poznaje się przez ich obecność w internecie – stronę internetową, social media czy kontakt mailowy. Tak jak dbamy o to, by dobrze wyglądało przedstawicielstwo naszej firmy w realnym świecie, tak samo ważne staje się budowanie pozytywnego wizerunku firmy w tym wirtualnym.

Wygląd strony internetowej

Tak jak porządnie i profesjonalnie meblujemy rzeczywiste biura firm, tak musimy także podejść do „meblowania” strony internetowej przedsiębiorstwa. To nie jest już czas na korzystanie z półśrodków, wstawianie przypadkowych „mebli” i korzystanie ze staroci – firmy w sieci funkcjonują już od dawna i te profesjonalne posiadają dopracowane strony internetowe, skrojone pod potrzeby użytkowników i wykorzystujące nowoczesne rozwiązania. Aktualnie dostępne są różne, często nawet bardzo korzystne finansowo sposoby na stworzenie nowocześnie wyglądającej strony internetowej. Porządne przedsiębiorstwo nie będzie bazowało na starej, kiepskiej jakości witrynie, a zadba, by była ona przejrzysta, korzystna wizualnie i nieodbiegająca standardami od stron internetowych firm konkurencyjnych.

Sprawność działania strony internetowej

Nikt nie lubi stron internetowych, które długo się ładują, nie mają klarownie określonej struktury czy na których trudno znaleźć informacje albo są one w ogóle nieczytelne. Im strona internetowa przedsiębiorstwa jest mniej przyjazna dla użytkownika – tym gorsze będzie jego zdanie o samej firmie. Dbanie o wygodę korzystania z witryny przez klienta jest oznaką, że warto zaufać przedsiębiorstwu także w zakresie jego produktów lub usług. I odwrotnie – niska sprawność działania strony internetowej tworzy nieprofesjonalny, niezachęcający wizerunek danego biznesu.

Pozycja strony internetowej

Tak jak budując wizerunek przedsiębiorstwa w realnym świecie staramy się, by biuro przedsiębiorstwa było łatwo dostępne, wygodnie skomunikowane i w korzystnym otoczeniu, tak w przypadku strony internetowej przy budowaniu wizerunku w internecie warto także zadbać o dobre miejsce i udane sąsiedztwo. W przypadku strony internetowej firmy nie ma lepszego miejsca niż pierwsze strony wyników wyszukiwania w Google i lepszego sąsiedztwa niż inne najlepsze firmy z naszej branży, które są w sieci. Na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci będzie także wpływało zatem skuteczne pozycjonowanie strony internetowej, windujące ją wysoko w wynikach wyszukiwania.

Wiarygodność informacji w sieci

Mimo, że coraz więcej osób korzysta z internetu, także w poszukiwaniu dostawców produktów i usług, nadal poczucie tego, że można zostać oszukanym w sieci jest wysokie wśród klientów. Na pozytywny wizerunek firmy w internecie będą wpływać zatem także wszystkie te elementy, które przekonają odwiedzającego stronę internetową, że ma do czynienia z uczciwą, wiarygodną i realną firmą. Wśród tych elementów wymienić można udostępnienie w widocznym miejscu danych rejestrowych firmy – formalnej nazwy, adresu, NIP itp. Inną propozycją na uwiarygodnienie istnienia i działania przedsiębiorstwa jest zapoznanie odwiedzającego stronę internetową z sylwetką jego kierownictwa i/lub pracowników. Wskazanie z imienia i nazwiska choćby osób do kontaktu powinno podnieść zaufanie do przedsiębiorstwa i wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy w sieci.

Jakość obsługi klienta

Na budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w internecie wpływa także jakość obsługi klienta. Przede wszystkim – należy dać klarowną możliwość kontaktu z firmą. Może to być umieszczenie formularza kontaktowego, dedykowanego klientom adresu mailowego i numeru telefonu, a także bardziej zaawansowanych form kontaktu jak interaktywny czat z przedstawicielem przedsiębiorstwa. Klient doceni, jeśli będziemy odpowiadać na kontakt z jego strony szybko i sprawnie. Niech pytania zadane przez formularz kontaktowy nie pozostają zatem zbyt długo bez odpowiedzi, a pod podanym numerem telefonu łatwo można będzie uzyskać potrzebne informacje.

Spójność obecności firmy w sieci

Obecność firmy w sieci to często nie tylko strona internetowa, ale i profile na social mediach. Spójność treści we wszystkich tych obszarach to kolejny element, który wpływa na ocenę wizerunku firmy w internecie. Warto dbać zatem o jednolitą kolorystykę, spójną treść przekazu i komplementarność wszystkich elementów obecności przedsiębiorstwa w internecie.

Poprzedni artykułDo czego może Ci się przydać rzeczoznawca?
Następny artykułBaner reklamowy – sposób na pozyskanie klientów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj