Branża gier – pełnoprawny, niedoceniany biznes

Interaktywne gry ewoluowały bardzo szybko. Z arkadowych szaf dostały się na sprzęty dostępne w każdym domu. To, co było kiedyś doświadczeniem dla wąskiego grona, dzisiaj jest powszechne na całym świecie. Nadal jednak istnieją osoby, które nie doceniają branży gier. Dlaczego więc warto zwrócić na nią uwagę?

Przeciętny gracz jest dorosły

Okazuje się, że gry wideo są lubiane nie tylko przez dzieci lub nastolatki. W rzeczywistości, według ostatniego raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, 72% graczy ma co najmniej 18 lat, a kobiety stanowią 31% tej liczby. Kobiety w wieku 18 lat i starsze reprezentują znacznie większą część graczy niż chłopcy w wieku poniżej 18 lat (31% w porównaniu z 18%).

Więcej osób ogląda streamy z gier niż telewizję

Osoby, które wychowały się w erze komputerów i internetu, stanowią obecnie siłę nabywczą. To one mają najwięcej pieniędzy i generują ogromne dochody w przedsiębiorstwach z branży gier komputerowych. SuperData, firma zajmująca się badaniami gier i technologii, oszacowała, że w 2017 r. reklamy i bezpośrednie wydatki konsumentów na treści wideo do gier wyniosły 4,6 mld USD. Oznacza to, że specjaliści od marketingu pracujący w firmach, których grupa docelowa ma 18-35 lat, powinni zabiegać o miejsce w branży gier.

Więcej najnowszych informacji z różnych branż znajduje się na stronie https://pro.bureauveritas.pl/.

E-sport jest warty ponad miliard dolarów

Badając bieżącą stopę wzrostu, Newzoo – dostawca informacji o globalnym rynku gier, zakłada, że e-sport osiągnie wartość 1,49 miliarda USD do roku 2020! Te liczby mogą być zaskakujące, jednak wystarczy wziąć pod uwagę fakt, że pięć milionów więcej ludzi oglądało światowe finały League of Legends (127 milionów oglądających) niż mistrzostwa NBA.

Branża gier – najważniejsze informacje:

  • w 1995 r. na całym świecie było 100 milionów graczy, dziś liczba ta wzrosła do 2,6 miliarda;
  • przychody globalnego przemysłu gier szacowane są na 100 miliardów dolarów;
  • Chiny są największym rynkiem w branży, kolejne miejsca zajmują Stany Zjednoczone i Japonia;
  • e-sport ma więcej obserwatorów niż najpopularniejsze widowiska sportowe na świecie, takie jak finały NBA.

Branża gier – pełnoprawny, niedoceniany biznes
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here